http://tanitoikincseim.lapunk.hu/?modul=oldal&tartalom=1212081
I. A gyermek értelmi
fejlődésére vonatkozó
tapasztalatok (a
megfelelő aláhúzandó)
Figyelme: |
koncentrált,
kitartó, rendszeres, kevésbé tartós, nem rendszeres, képtelen figyelmét
összpontosítani, stb. |
Megértése,
felfogásmódja: |
gyors és biztos, lassú, de biztos, lassú és bizonytalan, gyors, de felszínes, stb. |
Emlékezete: |
könnyen, értelmesen jegyez meg, könnyen, mechanikusan jegyez meg, nehezen, mechanikusan jegyez meg, vizuális emlékezete van, motorikus emlékezet jellemzi, stb. |
Megfigyelőképessége: |
egészre, lényegre irányuló, egy területen alapos, erősebb irányításra szorul, lényegtelen, esetleges jegyekre irányul, stb. |
Gondolkodása: |
fejlett, kombinatív
készség jellemzi, logikus következtetés jellemzi, fejlett absztraháló
készsége van, önálló problémamegoldásra képes, irányítással
problémamegoldásra képes/nem képes, felszínes gondolkodás jellemzi |
Érdeklődése: |
sokoldalú, tartós,
egy területre koncentrál, sokoldalú de felszínes, kialakult, változó, stb. |
Tanulásmódja: |
könnyen/értelmesen/eredményesen
tanul, nehezen, kevés eredménnyel tanul |
Kifejezőkészsége: |
szóbeli:
fejlett/világos/pontos, írásbeli: fejlett/világos/pontos, nehézkes, pontatlan, kialakulatlan, stb. |
Munkatempója: |
gyors, átlagos,
lassú |
II. A tanuló
viselkedésére, jellemvonásaira vonatkozó észrevételek
(a megfelelő
aláhúzandó)
Az iskolai munkában: |
törekvő, készséges, megbízható, alapos, hangulata szerint változó, megbízhatatlan, zavaró, ellenszegülő, stb. |
Társaival szemben: |
segítőkész, barátságos, élénk, együttérző, nyílt, fegyelmezett, szerény, csendes, zárkózott, passzív, érvényesülésre törő, önző, uralkodó, stb. |
Önértékelése: |
megalapozott, kiegyensúlyozott, jogos önbizalommal rendelkezik, felértékeli önmagát, túlzott magabiztosság jellemzi, önbizalom hiánya jellemzi, belső gyengeség jellemzi, stb. |
Fegyelmezettsége: |
meggyőződésből fegyelmezett, elismerésért fegyelmezett, félelemből fegyelmezett, érzelmi indítékokból fegyelmezett, fegyelmezetlen, rendbontó, stb. |
Akarati vonások: |
kitartó, szavatartó, változó szorgalmú, biztatást igénylő, akarati erőfeszítésre nem képes, stb. |
Érzelmi élete: |
vidám, lelkes, optimista, lobbanékony, kiegyensúlyozott, tartózkodó, zárkózott, szeszélyes, ingerlékeny, kötekedő, félénk, visszahúzódó, szorongó, stb. |
Reagálása
jutalmazásra, büntetésre: |
tartósan, mélyen érinti, kissé érzéketlen, rövid ideig hatékony, elhárítja, önigazolást keres, agresszív, dacos, megsértődik, nehezen viseli el a bírálatot, stb. |
III. A gyermek csoportban elfoglalt helye:
Milyen a tanuló és a társak kapcsolata, a gyermek személyisége társai véleménye alapján, a gyermek önértékelése (reális, felülértékeli vagy alulértékeli-e önmagát, stb.)?