2020. november 4., szerda

Hogyan értékeljünk egy tanulót

 

http://tanitoikincseim.lapunk.hu/?modul=oldal&tartalom=1212081

I. A gyermek értelmi fejlődésére vonatkozó tapasztalatok                   (a megfelelő aláhúzandó)

Figyelme:

koncentrált, kitartó, rendszeres, kevésbé tartós, nem rendszeres, képtelen figyelmét összpontosítani, stb.

Megértése, felfogásmódja:

gyors és biztos, lassú, de biztos, lassú és bizonytalan, gyors, de felszínes, stb.

Emlékezete:

könnyen, értelmesen jegyez meg, könnyen, mechanikusan jegyez meg, nehezen, mechanikusan jegyez meg, vizuális emlékezete van, motorikus emlékezet jellemzi, stb.

Megfigyelőképessége:

egészre, lényegre irányuló, egy területen alapos, erősebb irányításra szorul, lényegtelen, esetleges jegyekre irányul, stb.

Gondolkodása:

fejlett, kombinatív készség jellemzi, logikus következtetés jellemzi, fejlett absztraháló készsége van, önálló problémamegoldásra képes, irányítással problémamegoldásra képes/nem képes, felszínes gondolkodás jellemzi

Érdeklődése:

sokoldalú, tartós, egy területre koncentrál, sokoldalú de felszínes, kialakult, változó, stb.

Tanulásmódja:

könnyen/értelmesen/eredményesen tanul, nehezen, kevés eredménnyel tanul

Kifejezőkészsége:

szóbeli: fejlett/világos/pontos,

írásbeli: fejlett/világos/pontos, nehézkes, pontatlan, kialakulatlan, stb.

Munkatempója:

gyors, átlagos, lassú

 

II. A tanuló viselkedésére, jellemvonásaira vonatkozó észrevételek

(a megfelelő aláhúzandó)

Az iskolai munkában:

törekvő, készséges, megbízható, alapos, hangulata szerint változó, megbízhatatlan, zavaró, ellenszegülő, stb.

Társaival szemben:

segítőkész, barátságos, élénk, együttérző, nyílt, fegyelmezett, szerény, csendes, zárkózott, passzív, érvényesülésre törő, önző, uralkodó, stb.

Önértékelése:

megalapozott, kiegyensúlyozott, jogos önbizalommal rendelkezik, felértékeli önmagát, túlzott magabiztosság jellemzi, önbizalom hiánya jellemzi, belső gyengeség jellemzi, stb.

Fegyelmezettsége:

meggyőződésből fegyelmezett, elismerésért fegyelmezett, félelemből fegyelmezett, érzelmi indítékokból fegyelmezett, fegyelmezetlen, rendbontó, stb.

Akarati vonások:

kitartó, szavatartó, változó szorgalmú, biztatást igénylő, akarati erőfeszítésre nem képes, stb.

Érzelmi élete:

vidám, lelkes, optimista, lobbanékony, kiegyensúlyozott, tartózkodó, zárkózott, szeszélyes, ingerlékeny, kötekedő, félénk, visszahúzódó, szorongó, stb.

Reagálása jutalmazásra, büntetésre:

tartósan, mélyen érinti, kissé érzéketlen, rövid ideig hatékony, elhárítja, önigazolást keres, agresszív, dacos, megsértődik, nehezen viseli el a bírálatot, stb.

III. A gyermek csoportban elfoglalt helye:

Milyen a tanuló és a társak kapcsolata, a gyermek személyisége társai véleménye alapján, a gyermek önértékelése (reális, felülértékeli vagy alulértékeli-e önmagát, stb.)?

 

Tejberizs

15dkg rizs 2dl víz 5dkg vaj 5dl tej 1csip só 1csom vaníliás cukor 3ek cukor A tálaláshoz: kakaópor, fahéj, csokoládé, lekvár ELKÉSZÍ...